Lysá hora 24 hodin

Zpět na rok 2018.

Zpět na hlavní stránku.

Pátek

V práci končíme o chvilku dříve a musíme ještě stihnout druhé kolo prezidenstkých voleb. Scházíme se u Kuby a házíme věci do Lubošova vytuněného transportéru. Luboš s námi jede jako podpůrný tým a já s Kubou budeme závodit ve štafetě. Vyrážíme z Pce a frčíme. Malá pauza na doplění LPG v Mýtě a na nákup v Lidlu v Moravské Třebové. Pak zastavujeme v Ostravici na pile, kde je akreditace. Je tam poměrně dost liví, ale vše vyřizujeme a frčíme k Šedikoj. Tam pokecáme a přespíme do druhého dne.

Sobota

Ráno vstáváme s krásným výhledem na Lysou horu. Posnídáme a frčíme autem dolů k pile, kde já s Kubou vystupujeme a jdeme pěšky na penzion Sluníčko. Luboš jede zaparkovat auto. Jsme rádi, že bydlíme na Sluníčku - předminule se nám tam moc líbilo. Na pokoji jsme se čtyřmi poláky, ale máme tam docela dost místa. Vybalíme věci a Kuba se připravuje na start. Musíme zase dolů k pile, kde je Luboš a startovní atmosféra. V 10 hodin dopoledne je odstartováno.

Start

Kuba jako kapitán našeho družstva staruje jako první a frčí směr Lysá hora. Já s Lubošem jsme pomalu šli k parkovišti u transformátoru, kde pak začíná další kola závodu. Luboš prokračuje na procházku na Lysou horu a okolí a já jdu na penzion se připravit na závod a vystřídat Kubu.

Závodíme

Kuba mě prozvání pod Albínovým náměstím a já vyrážím na parkoviště, kde si předáváme štafetu. Kuba je letos hodně rychlý. Beru si nesmeky jinak lehce oděn - elasťáčky, krátké tričko a mikinku mamutku, čepičku. Kuba přiběhl a předá mě čip a řekneme si jen pár slov a já frčím na horu. Je to dřina, ale zatím to jde. Co se dá tak pomalu předbíhám. Počasí super, vůbec nikde nefouká a trať je velmi příjemná, ale přeci jen s nesmeky je to daleko příjemnější. Prudké pasáže jsou celkem pěkně schůdné a traverz byl suprový, pěkně ušlapaný sníh - šikorá cestička. Vloni to byl porod - jako běh v písku. Závěrečná pasáž byla dobrá a pak hurá opět dolů. Na vrcholu Lysé na mě čekal Luboš, tak jsme se jen pozdravili a já frčel dál. Seběh byl příjemný, ušlapaný sníh, sice to bylo tvrdší na nohy, ale o to rychlejší. Opět pak prozvonit Kubu aby se připravil a čekal na mě na parkovišti. Když jsem tam doběhl tak tam Kuba čekal. Opět jsme prohodili jen pár slov a předali si čip a Kuba frčel.

Odpočinek

Po prvním kole jsem už unavený a pomalu jdu na Sluníčko. Přestrojit se, sprcha, usušit věci a jít se najíst na raut. Tak jsme do sebe zpráskal co se dalo a opět a pokoj jít odpočívat. Pak se ustrojit a čekat až mě Kuba prozvoní.

Po třetím kole

Kuba doběhl a máme tři kola za sebou a já frčím na čtvrté - mé druhé. Ještě je pěkně světlo a počasí pořád super. Frčím a frčím.

Další kola

Dobíhám opět do cíle, kde na mě čeká Kuba a je tam i Luboš. Ten se vrátil z krásné procházky na Lysou a zadem kolem přehrady zpět cca 30km. Teď měl šel mě vyprovodit na penzion a skočil pro auto aby ho zaparkoval nahoře u transformátoru. Přijel tam a zaparkoval a já než jsem šel opět na další kolo jsem se u něj stavil a čekal na Kubu. V transportéru měl teplíčko - jeho plynové topeníčko a zrovna večeřel. Pak Kuba doběhl a já ho vystřídal. Byla už tma a tam jsem nasadil čekolku a frčel na mé třetí kolo.

Čelovka

Šlapu a a šlapu a najednou čelovka divně problikne a je tma. Vrrr jsem naštvaný a nerad zastavuju, ale musím. Asi mě došli baterky - nějak jsem je před závodem neměnil. Vytahuji druhou baterku a už svítim, ale je to taková bludička. Radši vytáhnu náhradní baterie a vyměnim je. To jsme udělal, ale pořád se mi nedaří ji rozsvítit. Házím ji do batohu a jdu s bludičkou. Na horu mi to nevadí, ale při seběhu vidím pěkné hov.. . Ale tak nějak jsem v pořádku byl dole. Kuba mě optě vystřídal a já na penzionu kontroluju přoč mi nejde čelovka - má hrozně blbé zapínání - musí se 2x rychle za sebou zmáčknout taková guma co jde blbě zmáčknout a jak jsem měl na trati zmrzle ruce tak jsem to neby schopný zapnout. Na pokoji v teple to šlo v pohodě.

Noc

Přes noc se pořád s Kubou střídáme a poláci na pokoji se nás ptají jestli jedeme i přes noc? Ale co jsem koukal tak oni jeli palbu a měli náskok v kolech oproti nám. Mezi koly jsem si asi 2x polozdřímnul, ale pak se nechtělo z postele. Pamatuju si, že jsem si sotva sednul a namazat si nohy a navlíknout ponožky bylo skoro nemožné - silné náběhy na křeče při jiné než sedící poloze. Schody v penzionu jsem nemohl sejít - ještě, že tu byl výtah. A cestou na parkoviště se to trochu rozešlo. Ale zádvod je závod a s čipem na krku se tělo prostě muselo přepnout a šlapat a šlapat.

Ráno

K ránu už bylo jasné, že dáme víc než 10 kol, ale byla možnost i 12, což jsem pak vypočítával a prostě už by to asi nešlo. Ale na naše 11. kolo jsem si byl jist, že to dáme , že Kuba bude mít dosta času. A jestli by na mě zbyl ještě čas cca 2 hodiny tak bych mohl dát i půl kolo. Ale pak unava byla silnější a na mě zbylo 1,5 hodiny, což bylo na půl kola málopravděpodobný čas abych to dal.

Cíl

Když Kuba dobíhal do cíle tak jsme s Lubošem šli ho přivítat. Doběhl v půl deváté - super - je to borec. Celkem jsme tedy dali 11 kol z toho Kuba 6 kol a já 5 kol. Já jsem si zaběhl osobní rekord tratě - moje první kolo 1:30.

Popis závodu z pohledu Kuby

Ráno v deset hodin jsem vyběhl na první kolo. Pocity byly plné vzrušení a nadšení. Při prvním výběhu jsem zjistil, že na Lysé hoře není ani omylem 60 cm sněhu a popravdě se mi ulevilo :-). Druhé kolo bylo ještě za světla a třetí už se zatmělo. Něco mi říkalo, že by jsme mohli dát náš rekord. Po cestě dolů jsem měl motivaci v předsavě chutného borůvkového jogurtu, který jsme měli v rámci gastra. Po třetím kole nastala dvouhodinová pauza a pomalu jsem se chystal na další kolo Tuto chvíli jsem trávil u Luba v autě na pokec a následné předání štafety. Sil už tolik nebylo, ale motivace byla veliká. Přiznám se, že po pátem kole jsem se musel hodně přemlouvat, abych vyšel. Tělo si žádalo své a rozum chtěl podlehnout. Přesto jsem se ráno vydal na šesté a moje poslední kolo. Spokojenost byla na všech stranách S Tomem jsme pokořili rekord. V rámci zhodnocení super počasí, super trasa a neskutečně dobré gastro na hotelu.

Výšlapy

Celkem jsme tedy dali 11 kol z toho Kuba 6 kol a já 5 kol. a nastoupali jsme 8404m výškových a sestoupali jsme 8404m a uběhli jsme cca 126km. Celkově v naší kategorii dvojic muži do 35let jsme skončili na 26. místě z 54. a celkové kategorii všech dvojic 82. z 221. Já jsem si zaběhl osobní rekord tratě - moje první kolo 1:30. A Kuba dal o kolo víc něž já.

Závěr

Závod super, trať a počasí velmi vstřícné. Teplota jak dole tak i na hoře kolem nuly a k ránu začalo trochu foukat. Děkujeme za podpůrný tým Luboše. A Letos jsme opět byli o trochu lepší než v loni a tak jsme spokojeni.

Kuba připraven odstartovat.

Kuba na startu závodu.

Minutky před startem.

Start.

Kuba dupe.

Kuba kousek pod vrcholem Lysé.

Foto na vršku z Lubošovi procházky.

Kuba sjezdovku sbíhá.

Kuba kousek od cíle kola.

Já na vrcholu Lysé - mé první kolo.

Já sbíhám.

Já v cíli kola v nočních hodinách.

Noční předání štafety.

Kuba v cíli kola v nočních hodinách.

Kuba dobíhá do cíle - naše poslední 11. kolo.

Mapa Lubošovi procházky.

Cesta zpět, já a Kuba jsme KO a odpočíváme.