Krakonošova 100

Zpět na rok 2017.

Zpět na hlavní stránku.

Plán

Kuba jsme měli v plánu jít oba Krkonoškou 100, ale mě to překazila nemoc a tak jsem to musel odvolat. Letos nám to s Kubou, ale vyšlo.

Před startem Plán

V pátek odpoledne mě vyzvedli s Jiťouu mě doma a frčeli jsme do Vrchlabí. Tak jsme se šli s Kubou zaregistrovat a pak jsme jeli do kempu, kde jsme Jíťe postavili stan. BYlo vidět jak se se, ženou černé mraky a občas nějaká ta pakpa spadla. No neva frčíme na start. Bylo něco po osmé hodině a start je předběžný v osm večer a pak v devět večer, ale mezí tím se může libovolně startovat. Tak jsme s Kubou vystartovali ve 20:40 na trať.

0-30km Plán

Nepršelo jen byl silnější vítr, což nám nevadilo. Tak nějak jsem ani moc nespěchali jen rychlochůze a občas klus. Dorazili jsme na naší první kontrolu a občerstvení - Žalý (6,3km). Tam jsme dorazili za cca 43 minut dali si čajíček a frčeli dál. Kousek dál kde se červená stáčí ze silnice do prava jsme s Kubou neodbočili a seběhli až k hotelu Žalý, tam jsme zjistili, že jsme nějak blbě a dal jsme pak pokračovali po fialové aby jsme se opět napojili na červenou. Od té doby jsme si dávali trochu bacha aby jsme zbytečně nebloudili. Doběhli jsme na rozcestí rovinka a pak dál po asfaltce až k Třídomí, kde jsem si už hlídal kde máme odbočit. Tam někde nás pomalu začal obtežovat mírný deštík a než jsme došli na Horní Mísečky (17,3km) tak jsme docela dosti zmokli. Na Mísečky jsme dorazili 2 hodiny a 1 minutu od startu. Tam jsme si dali čajíček nějakou tu svačinku a frčeli dál. Pořád po zelené turistické. Stále nás obtěžoval chvilema silnější a někdy žádný deštík. Pořad jsme frčeli až jsme došli na Dvoračky a pak už je pořád po nekonečné asfaltce přes Ručičky, Rýžoviště aš do Harchova. Dolů jsme klusali a přidala se k nám jedna holčina, protože jsme ji jednou poradili, že špatně odbočila. Tak jsme s ní kecali - moravanda žíjící v Praze. V Harachově na občerstvení byla moc rychlá a tak šla na před. Do Harachova (30,7km) jsme dorazili 3 hodiny 44 minut od startu. Dali jsme si tam chleba s mameládou a medem vodu čaj. Mě tam chytla nějaká střevní tak jsem nějaký čas ztrávil čekání na toaletu a pak na toaletě.

30-52km

Z Harachova (30,7km) jsme vyrazili po modré na dlouhé nekonečné stoupání. Začalo opět pršet a tak mě Kuba půjčíl slabounké igelitové pončo - přeci jen jsem chtěl být na hlavní nekonečný hřeben Krkonoš suchý a ne promáchaný. To stoupání bylo nekonečné a tam jsem měl krizy. Ale pořád do kopce a čím víš jsme byli, tím deštík ubýval, ale oběvovala se trochu mhla. Konečně jsme dorazili k Vosecké boudě a to už byl jen kousínek na hlavní hřeben Krkonoš na Svinské kameny. Dál už po hřebenu po hranicích. Bál jsem se, že bude na hřebenu fuňět a ono to docela šlo. Tak jsme brali pořád hřebenovku a byli občas místa kde tedy začalo dosti perně funět. Když jsme dorazili ke Sněžným jámám, tak tam tedy funělo o 106. Opravdu hnusný kamenný chodník, tma - svítili jsme si je čelovkou, silný vítr a mi moc chráněný proti větru jsme nebyli. No na tunhle ten úsek fakt jen tak nezapomenu. Konečně jsme byli trošku vzávětří a pokračovali dál. Už jsem si myslel, že bude brzy další kontrola a občertsvení, ale ten hřeben byl nekonečný. Až konečně jsme u Petrovy boudy a to už je jen kousek k Lužické boudě (52,2km). Tam docházíme 7:14 od startu tedy kolem čtvrté ránní. Dáváme si výnikající gulášovku a doplňujeme enegrii. Já si přemazávám nožky. Když odcházíme tak už je venku světlo.

52-72km

Pokračujeme dál cestou co je hodně kamenitá, samý kořen a louže. Ale celkem to jde a ž dojdeme na rozcestí Polana a po modré dojdeme k malé chatce Domek Mysliwski (59,3km), kde je opět kontrola a docházíme tam v čase 9:01 od startu. Dáváme si moc dobré sušenky a čaj. Dál pokračujem po modré kolem jezera Malý Staw a kolem chaty Strzecha Akademicka, kde obočujeme na žlutou a pak se napojíme na černou a dorazíme do obřího sedla. Pak vyšlápnout Snežku. Na hřebenu na Sněžku funělo o 106 a konečně jsme dorazili na Sněžku náš nejvyšší bod na trase. Je to náš 65km a jsme tam v čase 10:24 od startu tedy v 7 ráno. Oficiální informace na poštovně byla teplota: 1°C a vítr 15,3m/s. Tak jsme jen zalezli do poštovny a hned vylezli a pokračovali dál dolů do závětří. Ještě chvilku to na Obřím hřebenu foukalo, ale na Svorové hoře a dál už jsme byli v závětří. Už jen kousek a byli jsme na Pomezních boudách (72,1km) a byli jsme tam 11:35 od startu. Tam na nás čekala Jíťa. Tak jsme se občerstvili a převlékli si ponožky a vyrazili dál.

72-100km

Kuba si stěžoval, že už má puchýře tak jsme spomalili. Tak cesta dolů do Velké Úpy byla nekonečná. A pak ještě dál do Pece pod Sněžkou (82,4km) a došli jsme tam 13:50 od startu. Dali jsme si limču malinovku malou svačinku a Kuba lepil puchýře. A vyrazili jsme do posledního kopce. Za polovinou kopce, ale Kuboj rupnul puchýř a tak jsme dali pauzu a Kuba opět lepil. Dal jsem mu ibalgin aby se mu šlo lépe. S bolestí pokračoval dál a tak po nějaké chvíli jsem mu nabídl ještě Nimesil. Ten si dal a po nějaké době už Kuba na lepší méně kamenné cestě už i sbíhal. Cíl se pomalu blížil, ale pořád to bylo nekonečné. Posledních 5km jsme už docela pěkně valili a cca 2km před cílem jsme až docíle řádně běželi co to šlo. A hurá v čase 16 hodin a 21 minut jsme odrazil do cíle. Tam na nás opět čekala Jíťa.

Po závodě

V cíli jsme dlouho kecali, pak jsme si dali občerstvení. Kuba gulášek a já špagety a pivo. Po tom vyčerpání a pivu jsem byl úplně fréé. Pak ještě sprchu - sice jen studená, ale lepší než nic. Pak jsme nasedli do auta a frčeli domů.

Počasí

Hlásli hodně deště, což jsme ze začátku docela měli, ale naštestí ten silný vítr rozfoukal ten déšť a na hlavní hřebenu nepršelo - ještě-že.

Výsledky

Skončili jsme na 122. a 123. místě z 500. startujících. V naší kategorii 111. a 112. Celkem z 500. startujícíh jich do cíle dorazilo 344.

Zde výsledky ke stažení.

Závěr

S Kubou se nám to líbilo, tak zvažujeme jestli příští rok opět půjdeme. Jinak cestou jsme prošli další tři tisícovkové vrchol, které jsem si mohl dopsat do seznamu projitých 1000. vrcholů.

Jdeme s Kubou na registraci.

Vracíme se z registrace.

Poslední přípravy před startem.

Seřídit hůlky.

A jsme připraveni vyrazit.

Foto u Malého Stawu cca 60km.

Maly Staw.

Kuba na Sněžce 65km.

Počasí na Sněžce.

Já na Sněžce bojující s pláštěnkou - neprsí, ale proti větru občas byla dobrá.

Pomezní boudy 72,1km.

Občerstvení na Pomezkách.

Kuba lepí prasklý puchýř cca 85km.

Ještě kontrola druhého puchýře.