Krkonoše - dalších šest tisícovek

Zpět na rok 2016.

Zpět na hlavní stránku.

Plán

Opět byla chuť někam vyrazit a jak se snažím dosáhnout všech 1000 vrcholů v ČR tak nejblíž po Jeseníkách jsou Krkonoše. V Krkonoších je 54 hlavních vrcholů a já byl zatím jen na 6. Tak jsem naplánoval trasu na dalších 6. Kuba vyrazil se mnou a naše holky, že pojedou s námi, ale udělají si svou trasu.

Sobota

V šest ráno se scházíme v Pardubicích a společně frčíme do Špindlu. Parkujeme u lanovky Hromovka a jdeme k lanovce Medvědín. Už cesta k lanovce byla dosti nebezpečná. Na chodníku jen pár milimetrů sněhu, ale ušlapaný a pěkně to klouzalo. Holky šli na lanovku a my s Kubou jsme si vybrali cestu po sjezdovce. Prudší, ale o to kratší než přes Mísečky. Dole na sjezdovce bylo cca 20cm zmrzlého umělého sněhu, ale cca o 200 metrů víš nebylo nic než tráva a poprašek sněhu. Sněhová děla jeli na 100%. Z Kubou jsme se docela zapotili, ale za chvilku jsme byli na konci sjezdovky, kde na nás už čekali holky. Na chvilku se nahoře ukazalo sluníčko a modré mraky, ale jen na minutku a pak jsme byli opět schovaný v mlze. Na vrchole jsme si dali malou svačinku a udělali foto naší první 1000 - Medvědín (1235 m.n.m.).

Další tisícovky

Dál jsme se rozdělili. My s Kubou jsme pokračovali po červené turistické dolů do Míseček a holky šli po červené, ale na Vrbatovu boudu. V Mísečkách jsme se s Kubou trochu zakecali a zapomněli odbočit, ale jsme to dali zkratkou k běžeckému areálu a kolem něj opět po červené na Harrachovu skálu, kde je pěkná vyhlídka, ale nebylo toho moc vidět. Pak nás konečně čekala druhá tisícovka - Mechovinec (1081 m.n.m.), kde jsme vrchol trochu hledali - je to plochý lesnatý kopec. Po hřebenu dál na třetí tisícovku Černou skálu (1039 m.n.m.), kde je opravdu pěkná skalka. Tam jsme dali minipauzičku se svačinkou a dál frčeli na čtvrtou tisícovku Šeřín (1027 m.n.m.). Tam je taky pěkná sklála na kterou se dá vyjít. Po té jsme došli k chatě kde se říká "Ronivka" a pořád dál po červené přes Jánský vrch, ale ten má jen 925 m.n.m. tak se nezapočítává mezi tisícovky a dál po cestě až jsme došli na asfaltku a kousek po ní jsme viděli jak lidi přicházejí z nějaké vedlejší cestičky a poradili nám, jestli chceme na Žalý tak tudy je to hezčí a stejně dlouhé. Tak jsme s Kubou vyrazili a zachvilku jsme byli kousek od vrcholu. Naší pátou tisícovku Zadní Žalý (1036 m.n.m.) jsme přeci jen vršek trochu hledali, ale s Kubovým telefoném a GPS to byla hračka. Pak zpět na cestičku a po ní jsme došli až k rozhledně a naší poslední tisícovce Přední Žalý (1019 m.n.m.). Tam jsme si před chatou dali svačinku a šli k lanovce a pod ní až dolů do Herlíkovic. Cesta byla místy dosti prudká a trochu to klouzalo, ale dalo se to. Cestou jsme zavolali holkám, kde jsou. A když jsme došli dolů k hlavní silnici tak akorát přijeli. Holky vyšli na Vrbatovu boudu a pak sešli do Míseček a dolů přes Bedřichov na parkoviště.

Závěrem

Holky nás dali výškou výšlapu. Oni byli ve výšce 1400 m.n.m. a my s Kubou jen 1235 m.n.m. S Kubou jsme ušli cca 19,5km a převýšení +1135m, -1297m. Holky dali asi 13,25km a převýšení +365, -853m. Procházka byla super, počasí ještě šlo, nefoukalo a sněhu jen tak pocukrováno. Jen ta mlha, nebyla silná, ale nebylo skoro nic v dálce vidět. Jinak super.

Tento slogan nás čekal hned na začátku.

Před lanovkou Medvědín.

Společné foto.

Holky byli lanovkou na Medvědíně o trochu dřív, když tam bylo ještě chvilku hezky.

Sluníčko ještě trochu prolézalo.

Sluníčko se pomalo schovává.

Sluníčko naposled co ho ten den vidíme.

Z mlhy se už řítíme.

Hurá máme za sebou ten nejhorší dnešní kopec.

Společně si dáváme svačinku.

Společně foto s Kubou na naší první tisícovce - Medvědín (1235 m.n.m.).

Foto cesty kudy šli holky.

Hezká vyhlídka.

Fotka u medvěda.

Cesta z Míseček na Vrbatovu boudu.

Pěkné ledopády.

Nafoukaný sníh.

Holky na nejvyšším místě - Vrbatova bouda.

Přes mlhu toho moc vidět není.

V Mísečkách mají speciální značky dvojzákaz. Pro pražáky co nerespektují zákaz vjezdu tak dvojitý snad už ano.

Hledám signál na GPS.

Naše cesta s Kubou.

Pohled na Špindl z Harrachovy skály.

Naše druhá tisícovka Mechovinec (1081 m.n.m.).

Naše třetí tisícovka Černá skála (1039 m.n.m).

Vrcholové foto na Černé skále.

Naše čtvrtá tisícovka je Šeřín (1027 m.n.m).

Vrcholová skála Šeřín.

Vrcholové foto na Šeříně.

Výhled ze Šeřína.

Naše pátá tisícovka je Zadní Žalý (1036 m.n.m). Vrcholové foto.

Poslední naše tisícovka - Přední Žalý a na vrcholu stojí tato rozhledna.

Přední Žalý (1019 m.n.m.). Vrcholové foto před rozhlednou.

Sestupujeme pod lanovkou do Herlíkovic.

Naše společné foto před odjezdem.