24 hodin na Lysé hoře 2015

23.-25.1.2015

ZPĚT

Opět na Lysé

V roce 2014 se nám závod moc líbil a tak jsme ho letos zopakovali a závodilo nás více. Já byl už 14 před závodem nemocný a doufal jsem, že se brzy uzdravím - nedopadlo to. Ještě jsem nebyl úplně fit a tak místo mě závodil Kuba. Dál závodila Monča a Evča.

Cíl závodu

Cíl závodu je uběhnout nebo ujít co nejvíce koleček trasy. Čas závodu je 24 hodin. Jedno kolečko má vzdálenost cca 11,4km a výškové převýšení cca 764m.

Pátek 23.ledna

Luboš opět vzal svůj karavan a posbíral ostatní (Evču, Monču,Honzu, Kubu) a pak se stavil pro mě a Hedviku na Popovci. Tam jsme si dali dortíček a pak vyrazili směr Morava. Do Ostravice jsme dorazili něco po desáté hodině večer a naštěstí jsme měli místo pro zaparkování na parkovišti u transformátoru. Předělali karavan na spaní a šli spát.

Sobota 24.ledna

Vstali jsme po sedmé ráno a po snídani jsme se vydali dolů do školy se registrovat. Já jsem předělal registraci na Kubu. Nepříjemné zjištění pro nás bylo, že pořadatelé dali podmínku, že na závod může člověk nastoupit v mačkách nebo řetízkových nesmekách. A my měli jen gumové nesmeky. Řetízkové tam prodávali a nyní byl o ně velký zájem i přes cenu 900Kč. Kuba, Evča i Monča si je tedy s nechutí také koupili. Pak jsme se vrátili zpět do karavanu a čekali na start závodu.

Jako vloni všichni měli dost času a připravovali se v klidu a pak jsme to nestíhali. Došli jsme dolů k pile, kde byl start, na poslední chvíli. Na rychlo nasadili nesmeky a už frčeli. Startovalo se v 11 hodin dopoledne. Já s Hedvikou, Lubošem a Honzou jsme se šourali opět ke karavanu a cestou jsme předešli i pár závodníků. Od karavanu pokračoval Luboš s Hedvikou po trati na vrchol Lysé a já s Honzou zůstali v karavanu a čekali až se nám vrátí naši závodníci.

První se vrátil Kuba a chvilku po něm Evča i Monča. Hned jsme jim dali oběd a dali sušit věci aby byli připravení vyrazit na další kolo. Kuba úplně v pohodě, Evča malé bezvýznamné mozouli mezi prsty, ale Monča měla krvavé nehty na obou ukazováčcích na noze. Kuba brzy vyrazil na další kolo a chvilku po něm i Evča. Monča si ošetřila prstíky a také vyrazili s Honzou. Pak se vrátil Luboš s Hedvikou a hladový se pěkně napapkali. Popsali nám trať, že byla pěkně zledovatělá. Kuba, Monča i Evča tedy uznali, že ty řetízkové nesmeky byli potřeba a dali zapravdu pořadatelům.

Kuba se vrátil odpoledne z druhého kola ve kterém byl rychlejší než v prvním a tím nás překvapil. Štvalo ho to, že ho spousta profíků předbíhá, tak jsme ho ukliďnovali, že šlape suprově. Opět se dal svačinu a frčel na třetí kolo. Pak dorazila Evča. Potřebovala si pořádně oddechnout a odpočnout tak zevlila v karavanu. Pak dorazila Monča s Honzou, kdy už byla tma. Monče ty prsty boleli a tak to po druhém kole zabalila.

Z třetího kola se Kuba vrátil před osmou večer a vypadal ještě svěže. Po té se Evča připravila aby se vydala na třetí kolo. Kousek jsem ji vyprovodil a když jsem se vrátil do karavanu, tak vyrážel Kuba na své čtvrté kolo. Celý den chumelilo a do večera napadlo cca 20cm sněhu. Chvilku před půlnocí se vrátila Evča a chvilku po ní i Kuba. Oba unavení, že si odpočnou a trochu zdřímnou. Tak jsme šli spát všichni (někteří už měli spánkový náskok).

Neděle 25.ledna

Luboš dal budíček na čtvrtou ranní, ale i přes silné a vytrvalé vyzvánění nikdo nevstal. Probudili jsme se až v půl šesté. Kuba se tedy strojil na další kolo a já se ustrojil také a šel s ním. Evča se nějak vyhrabali o něco později tak jsme na ní nečekali. S Kubou jsme vyrazili po tmě, ale v horních pasážích už svítalo, ale byla tam mlha ,tak výhled nebyl žádný. Udělal jsem Kuboj aspoň nějaké foto na trati a na vrcholu Lysé jsem byl plný sil a slíbil jsem Evče, že to ranní kolo půjdu s ní a přitom jsem vyrazil s Kubou. Tak jsem volal Luboj o kolik vyrazila Evča po nás. Řekl mi, že vyrazila asi půl hodiny po nás, tak jsem se na vrcholu otočil a šel ji na proti. Po cca 20 minutách jsme se s Evčou potkali. Pak mi vyprávěla že se divila jaký magor jde v protisměru a ještě si jí při tom fotí - no přece já. Byl jsem rád, že jsi ji potkal, protože mi cestou dolů začínala být zima. Pak jsme společně stoupali opět na vrchol Lysé a Evče jsem dělal cestou foto. Pak už jen z vrcholu dolů k Sepetné. Tam na nás čekala Monča s Honzou.

Evča si vrátila věci a dala si nějaké jídlo a vrátili jsme se do karavanu. Tam jsme se podívali na výsledky, kdy Kuba byl ve své kategorii 67. což je super výkon za 5 vyšlápnutých kol. Monča skončila ve své kategorii 20. za dobré dvě kola. A Evča skončila ve své katogii na suprovém 3. místě. Tak jsme se dohodli, že počkáme a půjdeme na předávání ceny. To bylo opět dole ve škole, tak jsme pobalili karavan a opatrně sjeli dolů k pile a šli do školy. A počkali si na vyhlášení v kategorii jednotlivci ženy do 20. let a jako třetí skončila Eva Čáslavová. Dostala bronzovou medaily a skleněný pohár a další věcné ceny, které jsme cestou v karavanu sežrali (marlenku). Nečekali jsme ani an konec vyhlášení a unaveni jsme se doklopítali do karavanu. Všichni naši závodníci se pohybovali chůzí jako důchodcovský klub, tak jsme se jim trochu smáli, ale klobouk dolů za jejich sportovní výkony. Kuba si šel lehnout na cestu do zadu a ostatní spinkali na sedadlech.

Závěrem

Opět si myslím, že se všem akce líbila a že byla povedené. Hlavně také v tom, že to byl první závod kdy jsme vybojovali medaily - díky Evčo, ale i Kuboj poděkování, za to že to vzal za mě a dal suprových 5. kol a Monča taky super za ty dvě kola - škoda, že ty prstíky ji nepustili na další.

Oficiální stránky

Oficiální stránky závodu zde.

Poslední přípravy přes startem. Lubo papká a Evča přišívá Nechťáckou vlajku.

Kuba a Evča pár vteřin před startem.

Honza Monče narychlo nazouvá nesmeky.

Luboš s Hedvikou ztraceni kde si na trati.

Kuba regeneruje po druhém kolem a já s Lubem ho hecujeme.

Evča se připravuje na druhé kolo.

Kuba po třetím kole.

Já opět zevluju - dělám záložní tým.

Kuba regeneruje.

Monča a její bolavé prstíky.

Výstupový kopeček v cíli.

Únava spadla v noci na všechny.

Ranní výšlap s Kubou.

Malá pauzička - Kuba.

Kuba šlape do posledního stoupání na vrchol.

Už jen pár metrů.

Vzkazy na vrcholu.

Kuba na vrcholu Lysé při jeho 5. výstupu.

Evča při posledním ranním výstupu.

Vidíte jak je ten závod parádní - Evča se směje i když se nemůže napít - zamrzla ji voda.

Evča letí na vrchol.

Evča chodí závody vždy s úsměvem.

Na vrcholu Lysé při jejím posledním 4. kole.

A už jen dolů a má to. Jsme netušili, že medaili.

Evča konečně v cíli a naposledy.

Ještě cílové foto s Mončou.

Opravdu jem tam naše Evča - Nechťák Eva.

Hedvika si dopřává v karavanu.

Karavánek na parkovišti u transformátoru.

Opatrně sjíždíme dolů do Ostravice s pomocí řetezů.

Vyhlášení v Ostravici - Evča 3. místo.

Evča s medailí - sekne jí to.