24 hodin na Lysé hoře 2014

24.-26.1.2014

ZPĚT

Cíl závodu

Cíl závodu je uběhnout nebo ujít co nejvíce koleček trasy. Čas závodu je 24 hodin. Jedno kolečko má vzdálenost cca 11,4km a výškové převýšení cca 764m.

Pátek 24.ledna

Po práci jsme jeli k Lubošoj a cestou jsem nabral Michala. U Luboše jsme se napakovali do jeho karavanu značky Fiat Ducato. Tam už čekala Gabča. Po přípravách auta jako naložení dalších baterií, plynové bomby, oškrábání skel, dolití nemrznoučky do ostřikovačů a podobně. Pak jsme konečně nastartovali a hurá vyrážíme - nesvítili nám , ale zadní světla - po nějaké čas koumání jsme přišli na jeden vypínač a hurá jedeme. Po pár kilometrů nám , ale dosti značně začal pískat řemen až se úplně pálil. Lubo přišel na to, že je řemen volnější a při zatížení alternátoru světly a vnitřního ventilátoru právě píská. Tak jsme jeli bez vnitřního ventilátoru - tedy bez topení a to bylo cca - 5°C. Cestou v Chrudimi jsme nabrali Monču a frčeli jsme na Popovec. Tam jsme si dali pauzu a malé občerstvení.Luboš tam napnul řemen a konečně jsme mohli topit. Nalodili jsme ještě Hedviku a Tomíka a konešně jsme mohli vyrazit. Já se zabalil do spacáku do zadu na postel a celou cestu jsem prochrápal. Do Ostravice jsme dorazili cca v půl jedné ráno a zaparkovali jsme na parkovišti u transformátoru - mezi hotelem Sepetná a Sluníčko. Překopali jsme na auto na spaní a šli spát.

Sobota 25.ledna

Vstali jsme cca v sedm ráno a já se ustrojil a šel se dolů akreditovat do závodu do základní školy. Tam nebyla žádná fronta a tak jsem pak šlapal opět na horu do karavanu. Kolem 10 hodiny jsme se šli ještě podívat k hotelu Sepetná. Pak jsme konečně šli dolů na start k pile. Co jsme došli na start tak cca do pár minut se startovalo v 10:58 hodin. Dole mě byla zima tak jsem se snažil zahřát a bežel jsem v přední části. Po pár minutách jsem přešel do rychlo chůze.

Popis cesty jednoho kola

Prošli jsme kolem našeho karavanu a šlapal jsem v davu na horu po červené značce až u pramenu Botuřanka se odbočovalo vlevo a cesta stoupala úzkou pěšinkou kolem potoka až jsme dorazili na cestu, kterou jsme jen přebehli a opět do lesa do prudkého stoupání a opět jsme dorazili na cestu - červené značky co vede na Lukšinec, ale tu jsme také jen přeběhli na příč a opět do nekonečného prudkého nejdelšího stoupání. Pak už konečně jsme vyběhli opět na cestu kde vede červená značka a po ní jsme už klasickou lesní cestou stoupali výše. Konečně jsme dorazili na rozcestí kde červená značka postupovala vpravo a my jsme pokračovali vlevo po dlouhé rovné cestě, která se mírně pořád stáčela vlevo. Až jsme zase na malé odbočce v pravo konečně zase začali stoupat až jsme narazili na modrou značenou cestu kde jsme zatočili v pravo a stoupali po modré kolem pramenu Pod Malchorem. Až jsme došli na rozcestí Malchor, kde jsme dále pokračovali po oranžové cestě, kde na nás už čekal závěrečný výstup na vrchol, ale ten byl krutý - byl velmi prudký a také zde velmi foukalo, protože zde už nejsou žádné stromy. Ale pak nás čekal zasloužílá odměna vrcholu. Probehli jsme kolem budovy horské služby a vysílače a dolů jsme pokračovali po červené značce. Na vrcholu Lysé hory bylo jen pár centimetrů sněhu ,ale za to silný vítr. Začátek sestupu byla cesta velmi zledovatělá a kamenitá. Hodně lidí dolů šlo opatrně ,ale nemělo cenu se zde zdržovat opatrnou chůzí - opatrně ano ,ale svištět dolů. Pořád po červené až do výšky cca 1125m kde jsme odbočili z červené vlevo takovou zkratkou se opět napojili na červenou cestu kde jsme křížili cestu výstupovou. Po červené dolů až na Lukšinec a dál po zelené kolem Ondrášových dír až na Albínovo náměstí, kde jsme odbočili na modrou cestu až jsme klesli cca na 700m kde jsme v levotočivé zatáčce šli rovně do lesa až jsme vylezli na sjezdovce a po ní sestoupili opět na modrou cestu. Pořád níž jsme z modré sešli a pokračovali vlevo po cestě k hotelu Sepetná a hurá jedno kolo bylo za námi. Další kolo pokračovalo z Sepetné po schodech dolů na parkoviště u transformátoru a opět na horu.

Další kola

První výběh na Lysou horu od pily mě trval 1:21 a sestup 0:40 tak tedy první kolo jsem měl za 2 hodiny a 1,5 minuty. Na druhé kolo jsem se jen lehce občerstvil a šel na něj. Ale byl jsem přeci jen spocený i když si to člověk nepřipouští. Výstup ještě šel, ale při sestupu mě začali mrznout prsty u rukou. Ale tak došel jsem a druhé kolo mě trvalo 2 hodiny a skoro 28 minut. V cíli mě kontrolovali povinou výbavu a tam na mě čekala Hedvika. Opět jsem se v Sepetné občerstvil teplím čajem a energetickým nápojem a strochu soli a šel jsem do karavanu ohřát. Tak jsem si vzal suché věci a ohřál se a najedl se a dal si pauzu. Pak opět ustrojit dát si energetický gel a hurá na třetí kolo - vycházel jsem něco kolem 17 hodiny. Jak mě byla minule zima tak jsem se více ustrojil a to byl problém, protože jsem se začal v kopci dosti potit, tak jsem zvolnil tempo a pak rovinky nebo mírné části jsem zrychlil. Dolů to šlo dobře. Opět občerstvení v Sepetné kde jsem si dal i polévku. Třetí kolo mě trvalo cca 2,5 hodiny + 1,5 hodiny pauzy v karavanu. Po třetím kole opět pauza v karavanu usušit najíst se a ustrojit se o trochu méně. Na čtvrté kolo jsem vyrazil cca ve 21 hodin. Už jsem se tak nepotil a vše ok, ale šel jsem v klidu. A optě Sepetná občertsvení a karavan pauza. Na páté kolo jsem vyrazil ve dvě ráno a při sestupu mě už chytalo pravé koleno, tak jsem se belhal dolů než jsem našel styl kdy mě to moc nebolelo a mohl jsem trochu zrychlit chůzy. V polovině sestupu nějaký závodník marně proťukával led v termosce s čajem a pak se mě ptal zda nemám něco k pití - nic jsem si nenesl. Už to chtěl vzdát a ptal se komů má zavolat, že mu je zle ,ale pořád šel. Řekl jsem mu že horskou službu ,ale dokud jde tak ať sestoupí níž až budeme na nějaké snízdné cestě kde pro něho můžou rychleji přijet. A když jsme došli ne cestu tak jsem ho ukecal ať jde, že tu na ně bude čekat a zbytečně a mrznout. Nakonec došel až do Sepetné a děkoval mi za pomoc. Nebylo mu dobře cestou a horu tak to v křížení cesty otočil dolů a udělal dobře. Páté kolo jsem dokončil o půl páté ráno. Došel do spícího karavanu a probudil ostatní, ale teplo a únava mě nutila spát. Rychle usušit věci najíst se atd. a vyrazit. Michal se vydal na poslední kolo se mnou. Vyrazili jsme něco před sedmou ranní a po pár metrech mě pořádně bralo to pravé koleno - vzal jsem si nějaké prášky na bolest, ale stějně jsem pořád cítíl jak mě to trochu bolí. Cesta byla příjemnější, že už svítalo a že Michal mi dělal společnost. Vyprávěl celou cestu ,ale když se mě na něco ptal tak jsem byl tak nějak mimo - nepřemýšlelo mi to. Dolů jsem dorazlili v 9:38 a dokončil jsem tedy 6. kolo ještě 1 hodinu a 20 minut před koncem závodu.

Neděle 26.ledna

Došel jsem s Michalem vrátit čip a startovní číslo a dobelhal se do karavanu. Tak jsme čekali na Hedviku kdy dorazí od Šedika a uvaří nám oběd. Nakonec Šedik přivezl Hedviku s Tomíkem a vzal sebou Helču a Honzíka aby se podívali na karavan. Pak nám uděvařila Hedvika oběd a já zalehl a spal jako dudek až do Pardubic. Michal s Mončou po staru závodu si prošli jedno kolo a podívali se na vrchol Lysé hory a pak Michal si to dal se mnou ještě ráno.

Počasí

Od pátka do neděle bylo dole na parkoviští cca -11°C a na Lysé hoře bylo večer a v noci -19°C až -20°C a silný vítr, kde horksá služba hlásila pocitovou teplotu až -60°C. Proto pak kontrolovali závodníci a ošetřovali několik omrzlích uší a nosů a prstů. Přes noc se vítr umoudřil tak bylo lépe.

Poděkování

Musím poděkovat celému podpůrnému týmu, protože bez nich bych to nedal: Hedvice, Lubošoj, Michaloj, Monče, Gabče a Tomíkoj.

Výsledky

V mé katogorii 31-40 let muží jsem se umístil na 91. místě ze 176. Celkové umístění jednotlivců jsem se umístil na 227. místě ze 518. Ušel jsem cca 69km a nastoupal cca 4584 výškových metrů a sestoupal.

Oficiální stránky

Oficiální stránky závodu zde.

Lubošův karavan - náš super domeček.

Gabča s Mončou vstávají.

Hedvika nám vaří obídek.

Poslední přípravy před startem.

Já na startu s Mončou a Tomíkem.

Tak můžu vyrazit.

Pár vteřin před startem.

Já po prvním kole.

Po druhém kole si dávám svačinku.

Poslední 6. kolo s Michalem - konečně světlo.

Malá zastávka - urovnat si nesmeky.

Ranní počasí.

Já kouskek pod vrcholem.

Začíná konečně hřát sluníčko.

Není to nádhera.

Je to super.

Ještě pár metrů s jsem na Lysé.

Společné foto s Michalem při mém posledním 6. výstupu.(Michalův 2. výstup)

Pár metrů před cílem 6. kola - jsem KO !!!

Pár minut po dokončení 6. kola - na několik hodin - koma

Má oficiální časová tabulka.