Kralický Sněžník

4.3.2012

ZPĚT

Po letních a podzimních výstupech na Kralický Sněžník jsme se dolmuvili na zimní výstup. Domluvili jsme termín bez ohledu na počasí - jdeme za každého počasí. Po šesté ráno sraz u Hypernovy a vyrážíme. Už od rána počasí vypadá dost dobře. Dojeli jsme do Stříbrnice a po osmé ráno vyrážíme směrem na horu. Bylo kolem -6°C a tedy vše pěkně zmrzlé. Cestou jsme se pěkně zahřáli a pak jsme nasadili i stoupací železa. Na vrcholu Kraličáku jsem po svačince nasadili i sněžnice aby když jsme se s nimi táhli tak je vyzkoušeli. Byla to naše první zkušenost s nimi, ale zrovna zledovatělí sníh nebyl pro ně ideální. Cestou dolů jsme si vyzkoušli brzdění cepínem - kde jsem tak intenzivně brzdil, že jsem zapojil i nos jako další brzdný systém. Aby jsme cestu zpět trochu zpestřili tak jsme šli přes Adélin pramen dál ke kapličce a pak dolů do Stříbrnice kde jsem už poslední louku, kde byl rozmočený sníh a hodně se bořil, přešli ve snežnnicích. Cesta tam a zpět nám trvala cca 6 hodin při nádherném počasí.

Sněžnice na zádech a můžeme letět - tedy šlapat. U chaty na Návrší. Pauza před strmou částí cesty - musíme se pořádně posilnit. Vráťa na pařízku. Já dávám oddychovou pauzičku. Konečně jsem na hřebenu. Já a hory v mých brýlích. Vráťa a hory v jeho brýlích. Michal na koni - tedy na slonu. Společné foto u slona. Hrabeme poklad - tedy pramen Moravy. Pramen je někde dole - sázka jestli teče je bez důkazů. Vráťa zkouší svůj nový cepín v laviňáku. Michal si to taky nenechá ujít. Na vrcholu Kraličáku - vlajka nějaké polské univerzity. Vrchol Kraličáku. To jsem já. Jarda se svou novou Goro-texovou bundou. Svačinka. Naše mačky - by kupovali Wiskas S Michalem jsme nasadili težkou výzbroj. Poslední vrcholové foto. Vráťa při brzdění cepínem. Sestup severovýchodním svahem. Já a bzdění cepínem - i nosem. Stoupám zpět ke klukům. Cepín se neodřel při brzdění, ale nos jo. Zastávka u Adélinu pramenu. Michal pokořuje středu. Rvoucím výstupem se dostává na vrchol střechy. Jarda neváhal a také zdolal vrchol střechy. To mu se říká sestup. Vráťa též sestupuje. Ještě jedna z posledních zastávek u kapličky.