Triglav 2011

23-26.6.2011

ZPĚT

Čtvrtek 23.června

S klukama jsme se dohodli a někam vyrazili. Vybrali jsme si Triglav. Účastníci byli: já, David, Jarda, Vráťa a Milan. Vyrazili jsme ve čtvrtek odpoledne a večer jsme dojeli do Trenty do kempu kde jsme zakempovali.

Pátek 24.června

Brzy ráno jsme vstali, zabalili věci a vyrazili směr Triglav. Počasí nevypadalo moc dobře, ale řekli jsme si kam nás pustí tak tam půjdeme. Došli jsme až do sedla Luknja, kde jsme si vzali jistící sety a nastoupili jsme do feraty. Byla pěkně exponovaná, ale pěkná. Jak jsme nabírali výšku tak se počasí začalo kazit. Objevila se mlha a déšt. To nás, ale neodradilo a dupali jsme dál. Až jsme došli na sněhovou plotnu kde jsme hodně špatně hledali cestu dál. Po několika minutách jsme našli další značku a tak jsme kousek popošli, ale další byl ještě větší problém než před tím. Bylo tam dost sněhu, ale hlavně mlha s deštěm. Byli jsme tam kolem 12 hodiny, což byl dobrý čas, ale já jsem to vzdal jako prní a navrhoval jsem ustoupit dokud se v té mlze neztratíme úplně. Chvilku jsme ještě hledali další zančku, ale bezvýsledně. Hmlha čím dál víc houstla a déšt přidával na vydatnosti. Po té jsme se všichni dohodli, že nejlepší bude ústup a opět tu feratu absolvovat ještě jednou. Motivovalo nás to, že k chatě Tržaška Koča už to nebylo moc daleko, ale prostě se to nedalo. Jak jsme se začali vracet tak už bylo poznat, že jsme měli malé problémy najít naše stopy. Za deště a demotivovaní jsme tedy sestupovali opět na sedlo Luknaja až do kempu do Trenty. Byli jsme všichni vyřízení. Nemohl jsem večer ani chodit, ale jídlo a sprcha přeci jen trochu pomohli.

Sobota 25.června

Ráno se nohy lehce vzpamatovali ze včerejšího výšlapu a aby jsme nezaháleli tak jsme vyjeli autem do sedla Vršič a tam dotud jsme se vypravili na Pristojnik. Já s Davidem jsme to vzadli a šlu jednodušší cestou a ostatní přes Pristojnikovo okno. Ale Jarda po chvilce to taky vzdal, protože ho bolelo koleno a nás s Davidem ješě dohnal. Počasí bylo příznivé a v dálce jsme i viděli Triglav. Nohy nás boleli jako čert, ale celkem klidným tempem jsme to rozešli. Pak jsme se sešli všichni opět u auta a frčeli opět do kempu, kde jsme si dali pěkný odpočinek. Večer jsme dostali žravou a jednli jsme a vařili a jedli co se dalo.

Neděle 26.června

Po ránu jsme v klidu zabalili a frčeli opět domů.

První zastávka v Mýtě kde jsme takonkovali To už je náš obješený Gogo v kempu v Trentě Po ránu vyrážíme Už na nás kouká sedlo Luknja Jarda a jeho zděšený pohled Pauzička se svačinkou David v čele - za ním první sněhové pole Cestou před sedlem Luknja Nástup na feratu v sedle Luknja Jarda si to užíval na feratě Jarda s Milanem Pohled do údolí kudy jsme přišli Pořád stoupáme Na feratě Na feratě Na feratě Na feratě - cesta nám dává zabrat Trochu oddechu Cesta po hřebínku Pohled do údolí Milan odpočívá David odpočívá Vráťa odpočívá Moje bota Já si dopřávám sušenky Jarda v opdpočinku Počasí se zhoršuje Lezeme dál Počasí nám nepřeje Pořád pokračujeme Míjíme první větší sněhové pole Bloudíme na sněhu a nemůžeme najít další značku cesty Vracíme se zpět Já se zdrcenou morálkou Vracíme se zpět do sedla Opět slézáme feratu Ještě kousek a jsme v sedle Poslední metry a stojíme v sedle Luknja Konečně jsme v kempu Jsme v sedle Vršič Jsme v sedle Vršič Tvář na sklále Prisojniku Prisojnik Kdesi tam je Prisojnikovo okno Cesta na vrchol Prisojniku Cesta na vrchol Prisojniku Cesta na vrchol Prisojniku Cesta na vrchol Prisojniku Cesta na vrchol Prisojniku Cesta na vrchol Prisojniku Jarda nás dohání Na vrchol to ještě kousek je Cesta na vrchol Prisojniku Prisojnikovo okno Jarda nám jde v patách Vrchol se zdá být v nedohlednu Pohled dolů na Vršič To jsem já Jarda pořád v patách Cesta na Prisojnik Cesta na Prisojnik V dálce vykukuje Triglav Jarda šlape Vrcholové foto na Prisojniku (2547m.n.m) Mé vrcholové foto Vracíme se jinou cestou dolů Jdeme dolů Trocha sněhu Jdeme dolů Jdeme dolů Foto cestou dolů Na Vršiči přistává záchranný vrtulník Na vršič je to k autu už jen kousek Cestou zpět na Vršič Cestou zpět na Vršič Podvečerní posezení u plzničky Večerní žravá