Dvoukolák Trophy 2005

21-22.9.2005

Kluci z Choceňského horolezeckého klubu vymysleli speciální soutěž Dvoukolák Trophy. Podmínky jsou jasné. Posádka o maximálně dvou lidech (ženské mohli být i tři) a jedmon jakémkoliv dvoukoláku - kárka s dvěma koly. Začátek byl v Chocni na náměstí. Každá posádka dostala prvotní šifru a musela hledat další. Druhá šifra byla schovaná an tom náměstí. Dále jsme měli jít na nádraží a jet vlakem dál. Kárky jsme nechali pořžadatelům a ty nám je vrátili až později. Dále jsem různě procházeli přes noc po cestách a lesých. Až jsme skončili na hradu Landšperk kde jsme přenocovali. Druhý den ráno jedné posádce ukradli věci i se psem - to byli kamarádi. Po te jsem pokračovali přes Cákle až zpět do Chocně do loděnice.

ZPĚT

Start Dvoukoláku byl jako obvykle na náměstí v Chocni Po vyluštění první šifry jsme zjistili že nám jede v 18:07 hodin vlak do Dlouhé Třebové.Po náštěvě občerstvení v Chocni na nádraží(jedno pivko)
jsme nasedli do vlaku a začali lušti druhou šifru, ale nevěděli jsme si s ní radu a nepomohla nám ani paní průvodčí(aspoň si nevšimla že pejsek co jede s námi je černý pasažér.Jediné ulehčení bylo že jsme museli nechat organizátorům dvoukoláky a nemuseli je táhnout sebou do vlaku. Sedíme na nádraží v Dlouhé Třebové a nemůžeme pořád vyluštit pokračování cesty. Aby se nám lépe luštilo, tak jsme navštívili místní hospodu.Dovnitř nás s pejskem nepustili tak jsme sedeli na chodbě, ale vůbec nám to nevadil, protože uvnitř bylo pořádně zahuleno. Po zavolání o nápovědu jsme zjistili směr naší cesty.Aby jsme se lépe vymotali z Dlouhé Třebové tak jsme využili pomoc jednoho místního ožraly, který se sotva držel na nohou, ale ušetřil nám čas a motáni ve tmě.Foto před hospodou kdesi v Dlouhé Třebové. Jsme kdesi na polní cestě a jdeme na Zlatou horu. Jediný orientační bod je zde děsný smrad z prasečáků. Smrad zaháníme rumem z čutory Sedíme v hospodě v Knapovci nad kterým leží Zlatá hora. Proto jsem udělali válečnou poradu a pak vyslali na kopec jen dva zvědy aby zjistili další indícii. Jak po tmě najít vrchol Zlaté hory nám poradili místní obyvatelé. My ostatní jsem si dávali pivečko a spokojeně hodovali. Zubrovi narostli parohy. S jednou posádkou to vypadalo špatně, ale nakonec tam zůstala jiná posádka-Zubrova.Jelikoš byl Zubr jediný člen posádky, tak jsme měli o konkurenta méně. Další zastávka byla u nějaké kaple-nevzpomenu si na její méno.Unavená posádka tam sotva došla a zase odpočívala. A ostatní hledali ukrytý poklad a rozlušťovali další šifru. Poklad jsme ani po hodině hledání nenašli tak jsem si zavolali o pomoc a poklad byl na světě.Byl u ukátů-taky se mi jeden zabodl do ruky.Ondra leze pro onen poklad. Slavnostní otevření pokladu-flaška broskvové, ruměnky a sušenky-byli jsem natěšeni na salám, ale ten tam nebyl. Po vyluštění další indície jsme směřovali na hrad Lanšperk. Po cestě jsme trochu bloudili, ale na konec jsme se dostali pod hrad kde jsem poznali auto pořadatelů s vozíkem kde byl naložen závodní dvokolový vůz posádky Zubr a spol(viz foto). Pořadatelé tedy byli informováni že tato posádka už nebude pokračovat. Přímo pod hradem jsme uviděli ostatní závodní stroje, ale  museli jsme jít až na hrad pro indícii a tak jsme je tam nechtěli tahat.Na hradě jsme našli další šifru(viz foto), ale po návratu zpět ke závodním strojům nás čekalo veliké překvapení-naše stroje tam nebyli.Po chvíli bádání jsme nenašli naše stroje,ale pořadatele. Dali jsme se do řeči a oni nám prozradili že naše mašiny jsou o 5 metrů dále. Dále k nám přibyla další závodní posádka pod názvem 'Zamrzlé stíhačky' která nám naháněla strach už jen z názvu. Pořadatelé nám doporučili aby jsme zde přenocovali a tak jsme dali na jejich radi. Jen jedna posádka pokračovala dál, ale jen z důvodu že neměla věci na přenocování.Mě vyhovovalo že Zubrovi věci jsmě měli k dispozici a tak jsem využil jeho karimatku, kterou jsem nechal doma.Ale jinak jsme zase po celou další cestu musel Zubrovi věci táhnout sebou. Noc byla velmi zajimavá. Pech škodič nám chtěl odšoubovat kolo, ale já jsem ho při činu chytil a tak přestal a šel škodit jinam. Po chvíli vidím jak druhé posádce, která měla přivázaného psa k dvoukoláku, odváží dvoukolák s věcma a i se psem. Ranní foto okradené posádky-jen spacák zůstal. Zde jsme nocovali. Okradená posádka telefonuje a schání svůj závodní vůz i s alarmem(pejskem). Náše závodní vozidlo připraveno na další namáhavou cestu. V Lanšperku mají moc hezkou kapličkou(nevím jestli to není kostel) kde jsem měli další šifru. Dalším místem se šifrou byla železniční zastávka pod Lanšperkem. Tam také čekal na okradenou posádku jejich stroj i se psem a škodičem Pechem. Dále pokračujeme po hlavní silnici na Ústí nad Orlicí na tábořiště Cákle. Závodilo se po celou dobu závodu. Jedni zkouší taktiku jednim kolem po silnici a druhým po chodníku a naše posádka jede jen po chodníku. Při řízení našeho stroje jsem se dostal do vedení.Zvolil jsem taktiku tahem. Po objevení horolezecké stěny v Caklích jsme nevydrželi a okusili si ji. Po vyluštění další šifry, která nám zabrala asi hodinu dál pokračujem na Klopoty kolem indiánského tábořiště. Do cesty se nám připletla lávka která nebyla připravena na rozměry našil závodních strojů a tak jsme je museli přenést ručo fučo. V klopotech jsme vyluštili další šifru a bylo také pravé poledne a tak jsme si nenechali ujít obýdek a pivko.K jídlu měli jen posledního utopence, ale asi po 10 minutách přišla servírka s tím že tam našla ještě poslední pizzu tak si sousední posádka dala.Hlavní bylo to pivo a jídlo jsem měl ze svých zásob. Z Klopot pokračujeme malebným údolím směrem na Brandýs na Orlicí. Naše posádka zase v čele. Malebné údolí trochu znehodnocuje prasečí fatma. To už jsme v Brandýse nad Orlicí u pomníku Komenského kde jsme si museli udělat společné foto. Všichni koukejte do dáli jako hrdinové a ono to vypadá jako když čumíme na ufo. Závodní vůz Zamrzlé stíhačky zvolil jinou strategii a hned se dostává před naš závodní vůz. Zde už jsme v cíli v loděnicích v Chocni. Obhájili jsme druhé místo jako v loňském roce, ale to jsem nejel já s Ondrou, ale Šedik. Uvnitř nové loděnice nás čekala vynikající polévka od Zubra. Měli jsme na výběr, buď pálivou a extra pálivou-dal jsem si jen pálivou a pivko. Jedna ze šifer Nejtěžší šifra.Do dnes jsem na ní nepřišel.Má z toho vylést Zlatá hora. Slavnostní zakončení Dvoukolák Trophy 2005 Předání diplomu Zubroj. Pech vyznamenává ukradeného hlídače. Pak už byla jen zábava-pro mě a Ondru přijel Šedik.