Dachstein

16.6-19.6.2005

S cestouvní agenturou Adventura jsem vyrazil na výšlap s cílem vrchol Dachsteinu. Přes noc jsme přejížděli autobusem z Prahy do Alp až do Hallstattu. Po té jsme pěcho šlapali na chatu Wiesberghaus. Zde jsme se ubytovali a odpoledne jsme si udělali malé cvičení jak se pohybovat a jistit se na ledovci. Druhý den brzy ráno jsme na lechko šlapali k chatě Simony Hutte, kde jsme zakempovali a čekali na lepší počasí, ale počasí se pořád nelepšilo, tak jsme vyrazili alespoň na začátek ledovce do výšky 2305m.n.m což byl můj výškový rekord. Pak jsme se tedy vrátili zpět na Wiesberghaus. V podvečer se udělalo pěkné počasí a tak jsme jen na lehko udělali malou procházku do blízkého okolí nafotit pár fotek. Šli jsme až tak daleko, že jsme vyběhli kopeček před chatou - Niedere Ochsenkogl (2218m.n.m). A měli jsme to zpět na chatu akorát do tmy. Druhý den jsme vyrazili zpět do Hallstattu kde jsme si prošli městečko a pak vyrazila opět busem zpět do Prahy. Akce se nevydařila s daným cílem ,ale na mé první zkušenosti pohybu v Alpách to bylo suprové.

ZPĚT

První ozkoušení maček Bágl je zbalenej Tak vyrážíme Pohled na Hallstatt Dobrej vodopád První zastávka v 800m Druhá zastávka v 1000m Konečně třetí zastávka v 1430m První sníh První sněhové pole V dálce Wiesberghaus Poslední malá zastávka na opozdilce V pozádí Ochsenkongl Wiesberghaus Obýdek před chatou Vybavení musíme vyzkoušet Brždění s cepínem Jdu na to Štand pomocí cepínu Jídelníček pestrý, ale ty cenu ještě víc V pět ráno vyrážíme na Ledovec Počasí není moc příznivé První zastávka Pokračujeme v mírném dešti Počasí pořád nic moc Začínáme být docela promočený Došli jsme na Simony Hutte - 2003m Usušíme se a počkáme na lepší počasí. Čekáme a papkáme. Čekání jsme si ve vnitř zpestřili i pivem - za 3,5EUR Počasí trochu lepší tak vyrážíme Batoh pořád pekně zbalen a můžeme jít Opouštíme Simony Hutte V čele vůdce a pokračujeme pořád víš Počasí se ale nelepší Stále větší mlha Naše maximální dosažená výška 2305metrů Výškové foto a otáčíme to zpět Cestou zpět si i zalyžujeme Vracíme se Malé překážky O pár hodin u Wiesberghaus - v pozadí Niedere Ochsenkogl (2218m.n.m) Počasí suprové tak fotíme Wiesberghaus a okolí Niedere Ochsenkogl (2218m.n.m) Není to nádhera?></a>
<a href=Kluci od nás vyráží na  Niedere Ochsenkogl (2218m.n.m) tak jdem na lehko za nima Cesta začíná houstnout Radek dělá malou pauzu K vrcholu to ještě kousek je Je hezky ale tíží nás čas-asi 19:15hod Radek odpočívá Jsme na vrcholu Niedere Ochsenkogl (2218m.n.m) - 19:55hod-počasí se zhoršuje Rychlé vrcholové foto a jdem dolů Ještě zápis do vrcholové knihy. Dolů to jde celkem rychle-sjíždíme po botech Další den v 7 ráno balíme a odcházíme do Hallstattu Cestou dolů je nádherná inverze Už jsme skoro v Halltstattu Halltstatt - nádhené městěčko Někteří z nás hned zavítali občerstvení Čekáme na autobus O kousek dál ještě koupel a odjezd do Čech